КІРІСПЕ
Мектеп жасына дейінгі балалар білугетиістіқарапайым білім негіздерін неғұрлым тереңірек меңгерте отырып, олардың ой-өрісін, білім дағдысы деңгейін кеңейту, сана-сезім, таным,қабылдау əркетін дамыту, білімге қызығушылыққа баулып,баланың өздігінен еңбектенубелсенділігін қалыптастыру қажет.
«Сиқырлы логика əлемі» арқылыайналадағықоршағанортаментаныстыра отырып,балалардыңлогикалыққабілеттерін,ой-өрісіндамыту.Ойынныңшарттары қарапайымнан күрделіге, жеңілден ауырға бірте-бірте ауыстыру ұстанымдарын басшылыққа алады.»Сиқырлы логикаəлемі» вариативтік компонентмектепке дейінгі (5-6жас)жастағыбалаларғаҚРМЖМБС-ныңмектепкедейінгімекеменіңоқытумен тəрбиелеу бағдарламаларының талаптарына сəйкес вариативтік бөлімде тəрбиеленушілердің танымдық талғамдарынойөрісінарттыруға жəнебалаларды мектепке даярлауға бағытталған көмекші құрал.
Ұсынылып отырған«Қызықты логика əлемі» вариативтік компонент 5 – 6 жастағы балаларды тəрбиелеу мен дамытудың міндеттерін жүзеге асырады. Берілген тапсырмаларды орындау барысында балалар заттар мен құбылыстардың мəнді белгілерінайқындайды,қатынас,жүйелеу,салыстыру,талдау,сараптау жайлы түсініктердімеңгертеді. Бағдарламадағы ойындарментапсырмалар, қолмен пішіндерді құрастыруға, талдауға, жинақтауға, əсемдікті түсінуге, салыстыруға, үйлестіруге, есте сақтауға көп көмегін тигізеді. Негізгі оқу материалдарын басшылыққаалаотырып,бұлбағдарламабалалардыңматематикаданалғанбілім, білік,дағдыларын,танымдыққабілеттерінжəнеойын-жаттығуларғадегенқызығушылықтарынарттырады.Тереңдетілгенбағыттаалынғанбағдарламақұрылымындажұмбақтар,санамақтар,логикалықтапсырмалар,сөзжұмбақтаркіріктірілген.МатериалдарҰОІƏ негізгі тақырыптарын жинақтап, қорытындылауды талапететіндей,«Кімтапқыр,«Ойнайықтаойлайық!»,«Кішкентайматематиктер»,
«Ғажайып тапсырмалар», «Үздік логиктер» тақырыбы бойынша балалардың білімдерін тереңдетіп, кеңейтетіндей етіп іріктелген. Сондай-ақ,балалардың вариативтібөлімнен алған əсерлерін , көңілді бейнелерменрефлексия жасауға үйретеміз.
Қазіргі дамытушы ойындар«Игровизор», «Танграм», «Коломбовое яицо»,«Монгол» ойындары арқылыəртүрлі нəрселердің ұқсастығы мен айырмашылықтарын табады, ортақбелгілерінеқарайзаттарды топтарғадұрыстоптастырады,тапсырманы орындау барысында, дидактикалық ойындардықызығушылықпенқабылдап, ойларындəйектей алады. Балалардың тапсырмаларға деген қызығушылығынəрі қарай өрбіту үшін, «Күлдірген», «Дымбілмес», «Буратино», «Алдаркөсе», «Құрбақа» сияқты тосын сəттер кіргізілген. Ең бастысыберілген тапсырманысəтті орындаған сайын мадақтап, баланың қызығушылығын тудыра білу.
Оқу-əдістемеліккешенніңқұрамына:
-Бағдарлама;
-күнтізбелікжоспар326сағатқабағытталған;
-ұйымдастырылғаноқуіс-əрекетініңтехнологиялықкарталары;
-қосымшаматериал:логикалықтапсырмалар,«Танграм»ойыны,«Коломбовоеяйцо» ойыны, «Монгол» ойыны сөзжұмбақтар, жұмбақтар, санамақтар.
Бағдарламаныңмақсаты:
Жасерекшелігінесайтанымдық іс-əрекетдағдыларынмеңгерген, əлемніңтұтас бейнесінтүсінуге,ақпараттыкүнделіктіөмірлікмəселелердішешудеқолдануға қабілетті тұлғаны қалыптастыру.
Бағдарламаныңміндеттері:
- ақыл-ойəрекетініңдамуын,логикалықойлау,салыстыру,талдау,жинақтау дағдыларын қалыптастыру, өзін-өзі бақылау дағдыларын дамыту.;
- талдап-ойлауға,естесақтауға,ой-өрістідамытуға,қиыншылықтардыжеңіп шығуға дағдыландыру;
- зейінін , қиялын, танымдық процестерін,қолдыңұсақбұлшықеттерін дамыту,
Нəтижесінде:
-
- Балалардыңмектепкедаярлығына,заттардыңқасиетінашаотырыпмұқият тыңдауға жəне жеңіл тапсырмаларды шешуге;
- Балалар заттарды қасиеттеріне қарап жалпылауға (бір, екі, үш), заттардың ұқсастығынжəнеайырмашылығынтүсіндіреалады,өздерініңойларындəйектей алады
- Балалардыңой-өрісінкеңейтіп,естесақтауқабілетіншыңдау,білімгедеген қызығушылығын арттыру
Бекітемін
№200 орта
мектеп директоры:
Ж. Куптлеуов.
«31»«08»2021ж
«Қызықтылогикаəлемі»вариативтіккомпонентің күнтізбелік жоспары:
№ | Сабақтың
тақырыбы: |
Мақсаты | Қолданатындидактикалық
материал |
ҰОІƏ
саны |
1 | «Кəне,кімтапқыр!» | Қызықты тапсырмаларды орындауға жаттықтыру, математикаданалған білімдерінпысықтау
,ой-өрісін кеңейтіп, логикалық ойлауды жеделдетуге баулу, танымдыққабілетін, қызығушылығын арттыру. |
Логикалық тапсырмалар, үлестірмелісуреттер,сызба карточкалар, санағыш таяқшалар,үн таспа,
«Монгол»ойыны, «Игровизор»,кейіпкер |
1 |
2 | «Хайуанаттар бағындағы қызықтар» | Балаларғахайуанаттар бағы туралы түсінік беру, жабайы аңдар туралы білімдерін тиянақтау. Аңдардың кейбір ерекшеліктерін салыстыра айту арқылы ойлау қабілеттерін дамыту.
Логикалықойлау қабілеттерінарттыру. |
аңдардыңкарточкалары, үн таспа, логикалық тапсырма, сызба тапсырмалар,
«Игравизор»,«Танграм» ойыны,хайуанаттарбағы |
1 |
3 | «Кішкентай математиктер» | Балаларды жіктеу, орналастыру сияқты логикалық амалдарды ғана емес,ойнату пайымдауды қажет ететін логикалық тапсырмаларды орындату: заттарды əртүрлі белгілері бойынша салыстыру дағдыларынжетілдіру. | ойынға қажетті карточкалар,сандар,сызба тапсырма, логикалық тапсырма,
«Игровизор»,кейіпер |
1 |
4 | «Ойнайық,та ойлайық» | Тапсырмалар арқылы логикалық ойлау қабілеттеін арттыру, ынтамен дұрыс
орындауғаүйрету,ой- өрісін кеңейту. |
сандар,үлестірмелі аңдар суреттері,сызбатапсырма, логикалық тапсырма«Игровизор» ертегі кейіпкерлері | 1 |
![]() |
||||
5 | «Үздіклогиктар» | Геометриялық пішіндерді ажырата отырып,логикалық ойлау қабілетін дамыту, қызықты тапсырмаларғадеген қызығушылықтарын арттыру. | түрлі-түсті шарлар, үлестірмелі карточкалар,сандар,сызба тапсырмалар, логикалық тапсырма,
«Игровизор»,тосынсəт, |
1 |
6 | «Пішіндерсыры» | Балалардың зиінін ойлау қабілеттерін сандардыңтаңбаларын танып ажыратуды, геометриялық денелерді, олардың түстерін ажыратуды ойын арқылы жетілдіре түсу.Тапқырлыққа,
ептілікке,жылдамдыққ а,достыққатəрбиелеу. |
түрлі түсті пішіндер, (гүл,орамал,бантик,көзілді рік),сызбатапсырма, логикалық тапсырма,
«Танграмм»ойыны, «Игровизор» |
1 |
7 | «Ғажайып тапсырмаларға саяхат» | Балаларды тапқырлыққа, ізденімпаздыққа тəрбиелеу. Ойлау, көріп – тану, зейін, есте сақтау қабілеттеріндамыту. Тапқырлыққа, ептілікке, жылдамдыққа, достыққа тəрбиелеу. | логикалық тапсырмалар,жұмбақтар, сандар, үлестірмелікарточка,сызба тапсырма,
«Танграм»ойыны, «Игровизор»,кейіпкер |
1 |
8 | «Ғажайыптапсырма əлемі» | Танымдық қызығушылықтарын
арттыру.Пішіндерден бейне құрастыруды |
үлгі карточкалар, сызба тапсырмалар,логикалық тапсырма,
«Коломбовоеяицо», |
1 |
одан əрі жалғастыру. Көп білуге , ізденуге ұмтылдыру , білімдерінжанжақты дамыту ,ұшқыр ойлауға баулу . | «Танграм»ойыны,
«Игровизор», кейіпкер, |
||||
9 | «Логикасыры» | Мақсаты: Ойлай отырып, санауды үйретудіжалғастыру, есте сақтау қабілеттерінарттыру. Логикалық ойлау қабілеттерін, зейінін дамыту | сызбатапсырма, логикалықтапсырма,
«Коломбовоеяицо», «Танграм»ойыны, «Игровизор» кейіпкелер |
1 | |
10 | «Тапқырболсаң, тауып көр» | Мақсаты: Ойлай отырып, санауды үйретуді жалғастыру, есте сақтау қабілеттерін арттыру. Логикалық ойлау қабілеттерін, зейінін дамыту,геометриялық денелерді, олардың түстерін ажыратуды ойын арқылы
жетілдіретүсу. |
ойынға қажетті заттар,сандар,санағыш, сызбатапсырма,логикалық тапсырма, түрлі түсті пішіндер
|
1 | |
11 | Ойнада ойлан! | Балаларды есте сақтау қабілеттерін қызықты жаттығулар арқылы арттыру. Логикалық есептер шығару арқылы ойлау қабілетін, ұзын,қысқа,биік,аласа ұғымдарын бекіту, байқампаздығын сабаққа қызығушылығын
дамыту. |
ойынға қажетті сурет,сандар, сызба тапсырма,логикалық тапсырма,«Танграм» ойыны,«Игровизор», кейіпкер,
|
1 | |
12 | Ойна,ойла,жікте! | Логикалықойлау
қабілеттерін,білім- білік |
ойынғақажеттісурет
тер,сандар, сызба тапсырма,логикалық |
1 |
дағдыларын,ойнай отырыпойлауғабағыт беру. Есте сақтау қабілеттерін дамыту. | тапсырма,«Монгол»
ойыны,«Игровизор» |
|||
13 | Зейіндібол | Балалардың зейінін шоғырландыру,ой- өрісін , танымдық белсенділіктерін арттыру. Балалардың логикалық қабілетін, пəнге қызығушылығын, белсенділігіндамыту. жинақылыққа, ұқыптылыққа тəрбиелеу.Заттарды белгілі бір қасиеттері бойынша салыстыруға,
топтастыруғаүйрету |
ойынғақажеттісуреттер, сиқырлы қапшық сызба тапсырмалар,«Танграм» ойыны,
«Игровизор»кейіпкері, |
1 |
14 | «Жүзденжүйрік» | сандартуралыөткенді пысықтау, ойындар арқылы ұзын-қысқа, жуан-жіңішке, үлкен- кіші ұғымдарын бекіту. логикалық тапсырмалардышешу арқылы ойлау
қабілеттерін,зиінін тұрақтандыру. |
сызбакарточкалар,сандар, санамақ,
логикалықтапсырмалар, «Коломбовоеяицо», «Игровизор»,кейіпкер |
1 |
15 | «Сиқырлы қораптың қызықтары» | заттың қасиеттерін, геометрикалық фигуралар мен олардың белгілері туралы білімдерін қайталау, сандар құрамын бекіту, саусақ қимылын дамыту, логикалық тапсырмаларарқылы ақыл-ойын, зиінін
дамыту. |
сиқырлы қарындаш, логикалықтапсырмалар,
«Монгол»ойыны, «Игровизор»,тосынсəт, |
1 |
16 | «Кішкентай тапқырлар» | Ойлау,көріптану, есте
сақтау қабілеттерін арттыру.Белсенділікке шапшаңдыққа,кеңесті кті бағдарлай білуге үйрету |
логикалықтапсырмалар,
«Танграм», «Игровизор»,кейіпкер, |
1 |
17 | «Логиктарға тапсырма» | Балалардыңлогикалық тапсырмалар арқылы білімін бекітіп, сезімталдық ,есте сақтау қабілеттерін дамыту, ойыншықтардыңтүр- түсін,пішінін,сипаттап айтып бере білуге
дағдыландыру. |
логикалық тапсырмалар,сызба
тапсырмалар, «Танграм» ойыны,«Игровизор». |
1 |
18 | «Көңілділогиктар» | Балалардың ойлау қабілеттерін, зеиінін тапсырмаларарқылы тұрақтандыру, байқампаздыққа баулу. | Сызба тапсырмалар, логикалықтапсырмалар,
«Монгол»ойыны, «Игровизор»,кейіпкер |
1 |
19 | «Бақаныңқызықты тапсырмалар» | Балалардыңзаттардыңбелгілеріне қарай салыстыру,кеңістікте орналасу қалпын
анықтау.Топтастырыл- ған бейнені табабілугемашықтандыру. |
бөлме сызбасы, асықтар,ребустар, логикалықтапсырмалар,
«Монгол»ойыны, «Игровизор»,кейіпкер |
1 |
20 | Логикасыры | Балалардың ақыл-ой қабілеттерін тапсырмалар арқылы арттыру. Логикалық тапсырмалар арқылы
зейініндамыту. |
сызба тапсырмалар, логикалықтапсырмалар,
«Коломбовое яицо»,«Игровизор» |
1 |
21 | «Ұлудыңкөңілді тапсырмасы» | Балаларды сөзжұмбақтардышеше білуге
дағдыландыру,заттард ың ұқсастығын |
сызба тапсырмалар, логикалық тапсырмалар, сөзжұмбақ,«Коломбовое яицо»кейіпкерҰлу,
«Игровизор» |
1 |
ажырата білу,ойлау қабілеттерінарттыру. | ![]() |
|||
22 | Ойнапжүріп, ойлайық! | Балалардың зиінін қызықтытапсырмалар арқылы жетілдіру, логикалық есептерді орындай білуге дағдыландыру. | сызба тапсырмалар, логикалықтапсырмалар,
«Коломбовоеяицо» ,«Игровизор»кейіпкер |
1 |
23 | «Ойлантап» | Ғажайып саяхат арқылы балалар қиялдарын шыңдау. Баланың логикалық ойлау қабілетін дамыту,тапқырлығын арттыру. | сызбатапсырмалар, сандар, логикалық тапсырмалар,
«Коломбовое яицо» ойыны,«Игровизор», кейіпкер, |
1 |
24 | «Ойнайық,шешпей оны қоймайық» | Балалардың есте сақтауқабілеттерін арттыру,логикалық ойлау қабілеттерін дамыту. Қисынды есептерді шығара отырып, баланың логикалық ойлау
қабілетін дамыту, тапқырлығынарттыру. |
Сызба тапсырмалар, сандар, логикалық тапсырмалар,«Танграм»,
«Игровизор», |
1 |
25 | «Тезойла,ойна!» | Балалардыңретімен орналастыра білу түсініктерін арттыру,санамақтар арқылысандардыайта білуге,логикалық
ойлауқабілеттерін арттыру. |
сызба тапсырмалар, логикалықтапсырмалар,
«Коломбовое яицо» ойыны,«Игровизор», |
1 |
26 | «Математика əлемінде» | Геометриалық денелерді атау,ажырата білулерін қалыптастыру, берілген жолақшаларды,кейін тура санау қабілеттерін бекіту.
Балалардыңлогикалық ойлау қабілеттерін,тапқырлы қтарын дамыту,достыққа тəрбиелеуге, ойын түрдебілімдерін тиянақтау. |
логикалықтапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Монгол» ойыны ,«Игровизор», кейіпкер
|
1 |
27 | Кімжылдам? | Балалардысанау дағдыланрыноданəрі дамыту, уақыт жайында қарапайым, түсініктерін бекіту. | логикалықтапсырмалар, сызба
тапсырмалар,сандар, «Танграм»ойыны, «Игровизор», |
1 |
28 | «Пысықтаушы логика жаттығулары» | Сан құрайын ажыратудың əр түрлі тəсілдері;ақыл-ой белсенділігін күшейту,шапшандылы ққа,дəлдікке тəрбиелеу. | логикалық тапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Танграм»ойыны,
«Игровизор», |
1 |
29 | ««Бауырсақтың тапсырмалары»» | сандар , пішіндер туралы білімдерін жетілдіру.Логикалық есептерді шығару дағдыларын дамыту. | логикалық тапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Танграм»ойыны,
«Игровизор», |
1 |
30 | «Логикалық | кеңістіктебағдарлай
алуға, зейіндерін, |
логикалықтапсырмалар,
сызбатапсырмалар, |
1 |
жаттығулардың сиқыры» | қиялдарынлогикалық тапсырмалар арқылы дамытуға,белсенділікк
е,тапқырлыққаүйрету. |
сандар,«Коломбовое яицо» ойыны,
«Игровизор», |
||
31 | «Пішіндер тапсырмалары» | Түспенсандартуралы білімдерін жетілдіру,логикалық
есептерді шығару дағдыларынжетілдіру. |
логикалықтапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Коломбовое яицо» ойыны ,
«Игровизор», |
1 |
32 | Қызықты тапсырмалар | заттардысалыстыра білуұғымын бекіту.Логикалық ойлау қабілеттерін арттыру. | логикалықтапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Монгол»,
«Коломбовоеяицо»ойыны ,«Игровизор», |
1 |
33 | «Тапқыр болсаң,тауыпкөр» | Пішіндер жайлы білімдерін бекіту,логикалық ойлауларын,қиялдары н дамыту. | логикалық тапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Коломбовое яицо»ойыны,«Игровизор»
|
1 |
34 | «Қызықты математика» | логикалық ойлаул қабілеттерін, қиялдарын дамыту.ойын тапсырмаларғадеген қызығушылықтарын дамыту | логикалықтапсырмалар, сандар, сызба тапсырмалар, сандар,
«Коломбовоеяицо» ойыны, «Танграм» «Игровизор»,кейіпкер |
1 |
35 | «Сандықтағы қызықты тапсырмалар» | логикалық ойындар мен шытырман жолдардыпайдалану арқылы балалардың естесақтауқабілетін дамыту. Балалардың тəулік
мезгілдерін,апта күндерініңжыл айларыныңреті |
логикалықтапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Коломбовое яицо» ойыны ,
«Игровизор», |
1 |
туралыбілімінбекіту. | ||||
36 | Небілдім,не үйрендім | Қызықтытапсырмалар арқылы алған білімдерін қайталау; есептеу дағдыларын жаттықтыру; геометриалық пішіндер жəне геометриялықденелер туралы білімдерін бекіту; баланың тілін,
ойын танымдық қабілетіндамыту. |
логикалықтапсырмалар, сызба тапсырмалар, сандар,«Танграм»,
«Коломбовоеяицо»ойыны , «Игровизор», |
1 |
Барлығы | 36
сағат |
«ҚЫЗЫҚТЫЛОГИКАƏЛЕМІ»ВАРИАТИВТІККОМПОНЕНТТІҢ КҮНТІЗБЕЛІК ЖОСПАРЫ
Мектепалдыдаярлық сыныбы