Бекітемін:
№200 орта
мектеп директоры:
Ж. Куптлеуов.
5-6жастағы балаларға арналған«Шебер қолдар»
(Вариативтік компонент)
1
Кіріспе
Еңбек тəрбиесі – ол баланыңеңбек етуге деген психологиялық даярлығын, еңбекке деген дұрыс көзқарасын қалыптастыру, соныменбіргееңбектəртібіменмəдениетінмеңгертуболыптабылады.
Бала бойында еңбексүйгіштікті тəрбиелеу жайлы К.Д.Ушинский: «Тəрбиенің өзі, егер ол адамға бақыт тілейтін болса, оны бақытүшін емес, өмір сүру еңбегіне даярлау керек…Тəрбие адам бойында еңбекке деген сүйіспеншілік пен əдетті дамытуы керек; ол адамғаөмірдегіөзіүшінқажеттіеңбектітабуғамүмкіндікжасауыкерек…Тəрбиеадамныңақылынғанадамытып,оныбелгілікөлемдегімəліметтермен таныстырып қана қоймай, адам жүрегінде еңбексіз адам өмірі абыройлы да, бақытты да болмайтындай еңбекке деген ынтаныжандыруықажет»-депжазады. .
Еңбек тəрбиесі отбасында əр түрлі жолдармен іске асады. Балалар өзіне-өзі қызмет көрсетуге кеңінен қатыстырылады. Олар үйшаруашылығындакөптегенміңдеттератқарады.Балаларменересектердіңбірлесіпжұмысістеуінемүмкіншілікболады.
Еңбек баланың адамгершілік, ақыл-ой, физикалық, эстетикалықдамуының ең бір басты факторы. Осы сатыда қалыптасқан дағдыбаланың одан əрі дамуын қамтамасыз етіп қана қоймай, меңгеретінбілім, білікті белсенді түрде қабылдауы мен түсінуіне мүмкіндіктудырады.Ұсынылыпотырғанбағдарламабалалардыңеңбекəрекетінеқатысуғақызығушылығындамытумақсатынкөзейді.
2
Мақсаты:
Балалардыңеңбекетугедегенқызығушылықтарынжəнедаярлықтарынжетілдіру
Міндеттері:
Балалардыңбелсенділік,іскерлікжəнееңбектіқұрметтеуқасиеттеріндамыту;
Жұмысбарысындатабиғиматериалдардыорындықолдануіскерліктерінжетілдіру;
Ұйымдастырушылыққабілеттерін,ұжымдықеңбектеынтымақтастықсезімдеріндамыту.
Мазмұны:
Қағазбенжұмыс
Табиғижəнеқалдықматериалдарменжұмыс
Өзқалауларыбойыншажұмыс
3
Тақырыптықжоспар үлгісі
| Айы | № | Тақырыптар | Мақсаты | Сағатсаны | Уақыты | Пайдаланғанəдебиеттер |
| Қыркүйек | 1. | «Қағазданнеқұрастырылады?» | Балалардықағазтүрлерімен,қасиетімен,оларданнежасауғаболатыныментаныстыру | 1 | «Балақай»бағдарламасыОртаңғытоп
«Жебе»баспасы, 2007ж. |
|
| 2. | «Мысықпентышқан» | Балалардыкепкенжапырақтарменұқыпты,тазажұмысжасауғажаттықтыру | 1 | ![]() |
||
| 3. | «Саңырауқұлақ»оригами | Қағаз,оныңпайдалануытуралытүсінікберу.Шаршынытеңекігежəнеқиғашынанбүктеугеүйрету.Баланыңой-
қиялын,кеңістіктеорналастырабілудағдысындамыту |
1 | «Зерек бала»бағдарламасы | ||
| 4 | «Жұлдызқұрт» | Балаларғажержаңғақты,ағашжапырағын,бояулардыпайдаланып,жұмысжасауғаүйрету | 1 | ![]() |
||
| Қазан | 5. | «Күзгіөнімдіжинауғаарналғансебет»Оригами | Өз қолдарымен қағаздан əр – түрлі бұйымдар жасауғаүйрету.Шаршықағаздытеңестіре,тігінен,көлденеңненбүктеудағдыларынжетілдіру.Сабаққадеген
қызығушылықтарынарттыру |
1 |
5

| 6. | Тасбақа | Балалардыпайдалануға жарамсыз заттармен: жаңғаққабығыменермексаздыбіріктіреотырыпжұмысжасауғажаттықтыру | 1 | |||
| 7. | Кірпі | Балалардыпайдалануғажарамсыззаттармен:шишкалармен ермексазды біріктіре отырып жұмыс жасауғажаттықтыру | 1 | |||
| 8. | Балық | Балалардықағаздыекібүктеп,арнайысызылғанжолдарменпішіндіқиыпалуғаүйрету | 1 | |||
| Қараша | 9. | Гүлдер.Қағазданбіріктіру | Өзқолдарыменқағазданəртүрлігүлдержасауғаүйрету.
Шаршықағаздытеңестіре,тігінен,көлденеңненбүктеудағдыларынжетілдіру |
1 | ||
| 10. | Шырпықораптарынанмашинажасау | Пайдалануғажарамсыззаттарданмашинажасаудыүйрету.Баланың ой-қиялын дамыту, шығармашылықпен əрекететуге баулу, бастаған істерін аяғына дейін жеткізе білугедағдыландыру | 1 | ![]() |
||
| 11. | Сандықша | Пайдалануғажарамсыззаттардан,қорапшалардан
сандықшажасап,əшекейлеугеүйрету |
1 | |||
| 12. | «Жолбелгілері»
Пайдалануғажарамсыззаттарменжұмыс |
Балалардың құрастыруға деген қызығушылықтарынарттыраотырып,ой-қиялдарыменшығармашылықтарын
дамытужəнеалдарынамақсатқоябілугеүйрету |
1 |
6
| Желтоқсан | 13 | Рамкаларжасау | Балаларғажарамсыззаттарды,дəндердірамағаұқыптыжапсырабілугежаттықтыру | 1 | ![]() |
|
| 14. | Шырша | Пайдалануғажарамсыззаттарданшыршажасаудыүйрету.Баланың ой-қиялын дамыту, шығармашылықпен əрекететугебаулу,бастағаністерінаяғынадейінжеткізебілуге
дағдыландыру |
1 | ![]() |
||
| 15. | Пайдалануғажарамсыз
материалдарменөзбетіншежұмыс |
Балалардыңөзқалауларыбойыншажұмысжасау | 1 | |||
| 16. | Жаңажылдықбезендіру
(Түрлі-түстіқағаздармен жұмыс) |
Қағаз, желім, қайшымен жұмыс істеу дағдыларын бекіту.Қиылғандайынүлгіқалыптарбойыншапішіндіқиып,бір-біріне таза, ұқыпты желімдеуге үйрету. Бір-біріне қуанышсыйлауғажұмылдыру | 1 | ![]() |
||
| Қаңтар | 17. | Аққала | Балаларғақағаздыумаждауарқылыдомалақтап,бір-біріне
желімдеп,аққалажасату |
1 | ||
| 18. | «Қуыршақ» театры(ҚолтырауынГена,Чебурашка) | Пайдалануға жарамсыз заттардан ойыншықтар жасаудыүйрету. Баланың ой-қиялын дамыту, шығармашылықпенəрекететугебаулу,бастағаністерінаяғынадейінжеткізебілугедағдыландыру | 1 | ![]() |
||
| 19 | Пингвин | Балаларғапластикалықбөтелкеменермексазданпингвин
жасаудыүйрету |
1 |
7
| 20 | Өзбетіншежұмыс | Балалардыңөзқалауларыбойыншажұмысжасау | 1 | ![]() |
||
| Ақпан | 21 | Үй | Балаларғапластикалықыдыстардан,пенопластанəртүрлізаттаржасауғаүйрету | 1 | ![]() |
|
| 22 | Досымаарналғанальбом | Қағазбен жұмыс істеу дағдыларын жетілдіру. Тіктөртбұрышты қағазды тең екіге бүктеу жəне бір-бірінежелімдеуəдіс-тəсілдерінмеңгерту.Альбомдыəшекейлету
арқылыкөркемдікталғамдарындамыту.Бастағанісінаяғынадейінжеткізугетəрбиелеу |
1 | |||
| 23 | Көңілдішеберхана | Қағаздан əр түрлі ойыншық жасау тəсілдерін үйретудіжалғастыру.Дөңгелектеуарқылыконусжасауғаүйрету.
Дайынжұмыстардыөздерібағалай алуға үйрену |
1 | |||
| 24 | Ит
(Табиғиматериалдарменжұмыс) |
Жануарлардыңбейнесінесəйкестабиғиматериалдартаңдай алуға үйрену. Бастаған істерін аяқтауғадағдыландыру | 1 | ![]() |
||
| Наурыз | 25 | Аналарғасыйлық
(Құттықтауашықхат) |
Қалыңқағазбетінежұмсақмочалканы(губка)алма
пішінінеұқсатыпқиып,желімдеп,бетінеинеқадағышжасау |
1 |
| 26 | Көбелек
(Табиғиматериалменжұмыс) |
Балаларды табиғи материалдармен таныстыру. Жұмысістеудің алғашқы дағдыларын қалыптастыру. Ойыншықжасау барысында дене бөліктерін салыстыра білуге үйрету.Əдеміліккебаулу | 1 | ![]() |
||
| 27 | Қамшыөру | Əр түсті үш жіпті өруді жəне оның ұштарын бекітіп,таяқшағабайлаудыүйрету.Өзқолдарыменбұйымжасауғадегенқызығушылықтарынарттыру. Еңбекнəтижесіне
жетугетəрбиелеу |
1 | |||
| 28 | Құстарұясы | Балаларғапластикалықыдыстанұяжасаудыүйрету | 1 | ![]() |
||
| Сəуір | 29 | Желкендіқайық | Жаңғаққабығынаермексаздытолтыраотырып,дайынтаяқшажапырақты қадап бекіту | 1 | ![]() |
|
| 30 | Ұшақ | Балаларды қағазды бекітудің қарапайымəдістеріментаныстыруды жалғастыру. Бүктеу кезінде қарама-қарсықабырғаларыменбұрыштарыныңсəйкескелуінқадағалапотыруғаүйрету | 1 | ![]() |
||
| 31 | Табиғиматериалдарменжұмыс | Балалардыңөзқалауларыбойыншажұмысжасау | 1 | |||
| 32 | Үйрек
(Оригами) |
Саусақбұлшықеттерінжəнебаланыңой-қиялындамыту;Қағаздыəртүрліəдіспенбүктеугежаттықтыру | 1 | ![]() |
9
| Мамыр | 33 | Көгершін
( Оригами) |
Қағазбенжұмысістеудіңəртүрлітəсілдерінүйретудіжалғастыру;Саусақбұлшықеттерінжетілдіру | 1 | ![]() |
|
| 34 | Мимозатармақшалары» | Дөңгелек түрдегі заттарды қия білуге, бөліктерденқұрастырабілугеүйрету.Саусақтарыныңбұлшықеттерінжетілдіру | 1 | ![]() |
||
| 35 | Кеме
( Оригами) |
Балаларды қағаздан бұйымдар жасауға үйретудіжалғастыру. Қағазды бүктеу, жазу арқылы саусақтарды əртүрлі ұсақ қимылдарды жасауға үйрету. Балалардыңбайқағыштығын,зейініндамыту | 1 | ![]() |
||
| 36 | Шығармашылықкөрмеұйымдастыру | Балалардыңжылбойыжасағанжұмыстарынанкөрме
ұйымдастыру |
1 | |||
| 36
сағат |
||||||
10
Пайдаланылғанəдебиеттер:
- Мектепкедейінгікішіжастағыбалалардытəрбиелеуменоқытуғаарналған«Зерекбала»бағдарламасы
- Ортаңғытопқаарналған«Балақай»бағдарламасы
- З.В.ЛиштванКонструирование
- Т.С.Комарова
Занятия по изобразительной деятельности в детском садуМосква«Просвещение»-1991
- Р.С.Буре, Г.Н.ГодинаУчитедетейтрудиться
Москва«Просвещение»-1981
- Ғаламторданалынғанматериалдар
11


















